Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

diks.png

Opis studiów

kierunek: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

poziom: studia drugiego stopnia (2 lata, 4 semestry)

profil: ogólnoakademicki

język kształcenia: polski

Charakterystyka studiów

Studia na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna przygotowują specjalistów w zakresie nowoczesnego dziennikarstwa oraz innowacyjnego komunikowania społecznego z wykorzystaniem nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych wnastępujących specjalnościach:

  • e-content dziennikarski
  • digital media – analiza i zarządzanie
  • produkcja radiowo-telewizyjna

Specjalność e-content dziennikarski przygotowuje specjalistów do kreatywnego i innowacyjnego technologicznie komunikowania w sieci. Druga specjalność digital media – analiza i zarządzanie przygotowuje specjalistów w zakresie kreatywnego wykorzystania nowych technologii cyfrowych w mediach i komunikowaniu. Trzecia specjalność produkcja radiowo-telewizyjna ma na celu przygotować fachowców w obszarze produkcji i praktycznej realizacji różnego rodzaju materiałów radiowych, telewizyjnych i filmowych: producentów, realizatorów, operatorów, reżyserów, montażystów itd.

Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej, prowadzący kierunek studiów, dysponuje specjalistycznym Akademickim Centrum Medialnym z nowoczesnymi studiami i laboratoriami dla celów naukowo-badawczych i dydaktycznych:

  • nowoczesne studia telewizyjne z systemem TriCaster i Greenbox – Telewizja JP2TV,
  • cyfrowe studia radiowe do nagrań, emisji i transmisji – Radio Bonus,
  • Edukacyjne Laboratorium Mediów Społecznościowych do badań Internetu – ELMS,
  • Laboratorium Grafiki Komputerowej i Medialnej,
  • Laboratorium Fotograficzne,
  • Laboratorium E-learningu,
  • laboratoria komputerowo-internetowe – portal oknojp2.pl.

Studia gwarantują zdobycie fachowej wiedzy, specjalistycznych umiejętności i szerokich i pogłębionych kompetencji w zakresie:

  • komunikacji społecznej i mediów w społeczeństwie informacyjnym,
  • nowoczesnego dziennikarstwa prasowego, radiowego i telewizyjnego,
  • dziennikarstwa internetowego opartego na aplikacjach cyfrowych,
  • produkcji i realizacji telewizyjnej, radiowej i mulitmedialnej,
  • kultury języka, retoryki i stylistyki dziennikarskiej, creative writing
  • promocji, reklamy, marketingu i brandingu,
  • wykorzystania mediów cyfrowych w komunikowaniu,
  • analizy i zarządzania mediami cyfrowym.

Absolwent zdobędzie także praktyczne kompetencje w zakresie:

  • specjalistycznego i nowoczesnego dziennikarstwa,
  • komunikacji interpersonalnej i społecznej i międzykulturowej,
  • operatora kamery i montażysty obrazu,
  • realizatora dźwięku i montażysty dźwięku,
  • specjalisty od komunikacji marketingowej i public relations,
  • realizacji i produkcji radiowo-telewizyjnej,
  • fotografii prasowej i artystycznej,
  • kreatywności w nowych mediach,
  • organizacji pracy redakcyjnej i kierowania redakcjami,
  • rzecznictwa prasowego i kierowania biurami prasowymi,
  • zarządzania mediami,
  • analityki sieci,
  • specjalisty od social media itd.

Współpracujemy z:

  • instytutami medioznawstwa, dziennikarstwa i komunikacji społecznej w kraju za granicą,
  • mediami, organizacjami dziennikarskimi oraz instytucjami medialnymi,
  • agencjami reklamy, brandingu i public relations,
  • agencjami eventowymi i organizacjami logistyki mediów,
  • towarzystwami naukowymi, organizacjami, instytutami badań i monitoringu mediów,
  • instytucjami regulacji i zarządzania mediami.
Kryteria kwalifikacji
Szczegółowe kryteria kwalifikacji znajdują się TUTAJ
Limit miejsc
18-90
Wymagane dokumenty

Polski dokument

  • dyplom ukończenia studiów (kopia – oryginał do wglądu);
  • suplement do dyplomu, a w przypadku osób, które uzyskały dyplom przed 1 stycznia 2005 r. i nie posiadają suplementu, zaświadczenie –  w celu weryfikacji zadeklarowanej średniej ocen z przebiegu studiów,

Zagraniczny dokument

Dodatkowe dokumenty dla wszystkich

  • formularz rekrutacyjny,
  • zgoda przełożonych w przypadku osób zakonnych i duchownych oraz członków stowarzyszeń życia apostolskiego;

Dodatkowe dokumenty dla cudzoziemców

Dodatkowe dokumenty

Kontakt i miejsce składania dokumentów

Sekretariat Instytutu Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej

31-044 Kraków, ul. Grodzka 40, II p.

tel. 12 422-10-83

e-mail: idmiks@upjp2.edu.pl

  Program i plan studiów dla naboru

program studiów

plan studiów dla naboru

fundusze.png

reczpospolita.png

malopolska.png

ue.png

Nasza witryna stosuje pliki „Cookies” W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb naszych użytkowników stosujemy narzędzia do zbierania danych. W każdym czasie można dokonać zmiany ustawień dotyczących tych narzędzi. Więcej szczegółów w Informacje o Cookies

Zapisano